De vakantieperiode was een mooi moment om wat boeken te lezen die op de stapel lagen. Bij mij was dat onder andere Profit First van Mike Michalowicz. Profit First Mike kijkt anders naar winst nemen dan accountants...

Maar wat wel belangrijk is! Wanneer je als bedrijf besluit om een professional in te huren, is er één aspect waar vrijwel niemand bij stilstaat. Men denkt aan de reputatie van de adviseur en het bureau,...

Het valt niet mee om over dit onderwerp een leuke blog te schrijven. Ik ga het toch proberen. Bedrijven die zich gedragen alsof privacy een hype is, een gedoe, wel weer overwaait, moet ik waarschuwen. Dat...

In eerder blogs heb ik geschreven over de drie strategieën die een bedrijf kan voeren: Operational Excellence, Customer Intimacy en vandaag Product Leadership. Wat is dat eigenlijk, Product Leadership? Excelleren op het gebied van productinnovatie. De focus...

Customer Intimacy voor uitzendbureaus: een ongepaste strategie? Customer Intimacy staat voor een goede relatie met je klant, oftewel diegene die de uitzendkracht inhuurt. Dan hebben we het natuurlijk niet over een affectieve relatie, maar over een...

Daar word ik blij van: uitzenders met een specifiek profiel! In de Gelderlander stond donderdag 26 april een artikel over Aandacht Personeelsdiensten in Arnhem. Ineke van Rooij springt ‘in de bres voor starters met een diploma’....

In mijn vorige blog schreef ik dat er volgens Treacy & Wiersema drie strategieën zijn: Operational Excellence, Customer Intimacy en Product Leadership. Vandaag behandel ik de Operational Excellence strategie. Hierbij gaat het om het strakke...

Dat is natuurlijk niet zo, maar ze lijken wel erg op elkaar. Ik doe dan ook een oproep aan de eigenaren van uitzendbureaus om zich te onderscheiden van de rest. Maar hoe doe je dat dan? Treacy...