Toen ik 35 jaar geleden mijn eerste bedrijf verkocht, het bedrijf van mijn vader, heb ik geen overdrachtsadviseur ingeschakeld. Simpelweg omdat ik er niet bij stil heb gestaan. Maar als ik toen aan mijn vader...

Met de komst van het internet is een nieuw verkoopkanaal toegevoegd. Daar zeg ik niets nieuws mee. Een kanaal dat ook voor uitzendbureaus belangrijk is. Een kanaal om inleners en uitzendkrachten aan je te binden....

Tijdens mijn college voor studenten accountancy heb ik een testje gedaan. Ik heb de 40 studenten laten kijken naar de cultuur van hun werkgever. En wat blijkt? Nog steeds is 95% van de accountantskantoren waar...

Ik kom ze vrijwel nooit tegen. Uitzendbureaus met een businessplan. Wij doen gewoon ons werk en dat vinden we goed genoeg. Is dat ook genoeg? Hebben businessplannen geen nut? ...

Ik kom ze in mijn praktijk steeds meer tegen. Flexondernemers die hard willen groeien. Ze twijfelen of ze dit op eigen kracht moeten doen of door bedrijven over te nemen. Eigen groei vs. overname Het voordeel van...

Ik houd van hard onderhandelen en tegelijkertijd eerlijk zaken doen. De ander te slim af zijn. Twee stappen vooruit denken. Dat betekent niet dat ik ga liegen. Zaken mooier voorstellen dan ze zijn, dat roept...

Het verkopen van een flexonderneming is een persoonlijk besluit. Daarvoor kunnen allerlei redenen zijn. Daar kan ik niet over beslissen. Wél kan ik adviezen geven, mogelijkheden bespreken en meedenken. Ik merk dat veel flexondernemers twijfelen over...

Welke organisaties presteren beter: profitorganisaties of not-for-profitorganisaties? Dat is natuurlijk niet zo eenvoudig te zeggen. Je bent logischerwijs geneigd te denken dat organisaties die niet zijn opgericht voor het maken van winst, hun producten goedkoper...