inspiratie

Blogs

Inspiratie

Blogs

TMCF

Geen enkel bedrijf is verkoopklaar

Het is nogal een boute uitspraak. Maar ik durf het wel aan. Ik ben nog geen enkel bedrijf tegengekomen dat alles op orde heeft. Wat bedoel ik daarmee? Een uitgebreid businessplan, goed beschreven processen, een duidelijk onderbouwd beeld van de medewerkers, duidelijke KPI’s, een goede beschrijving van de bedrijfscultuur, weinig normalisaties, financieel geoptimaliseerd enz. Eén van deze aspecten kom ik wel eens tegen, maar nooit allemaal. En dat is een gemiste kans om de maximale waarde te realiseren.

Lees verder
TMCF

Strategievorming: een beetje van jezelf en een beetje van Maggi

Om een goede strategie te kunnen bepalen moet je je huiswerk goed doen. De markt en de branche analyseren. Goed kijken naar het bedrijf. En dat samenbrengen met creativiteit. Een goede strategie is analyse en creativiteit. Dat maakt een goede strategie zo lastig, maar ook leuk. Nu eerst de basis.

Lees verder
TMCF

Met de juiste hark haal je meer binnen

De meesten die mijn blogs lezen weten dat ik een voorkeur heb voor bedrijfscultuur, boven de structuur, van een bedrijf. Dat hebben meer mensen blijkbaar. De hits op ‘bedrijfscultuur’ op Google zijn drie keer zo hoog dan op ‘organisatiestructuur’. Maar natuurlijk is ook de organisatiestructuur (ook wel organogram of hark genoemd) belangrijk en niet alleen omdat de structuur invloed heeft op de cultuur. Binnen Nyenrode werken we voor de structuur onder andere met het model van Goold en Campbell (Designing Effective Organizations, 2002). En daar kunnen we wel wat van leren in het MKB.

Lees verder
TMCF

Ben jij een bevlogen ‘Uitzender’?

Ik heb wel eens van iemand gehoord dat werk dat erg leuk is vaak niet zoveel oplevert (coachen, paarden, wijn) en dat werk waarbij je veel verdient vaak niet zo leuk is. Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op. Coach Tony Robbins verdient vele miljoenen per jaar met coaching en ook in andere branches zijn natuurlijk uitzonderingen die de regel bevestigen.

Lees verder
TMCF

Uitzendbureau te koop: in 6 stappen naar een goede verkoop

Over het algemeen verkoop je maar één keer in je leven je bedrijf. Een bedrijfsovername heeft nogal wat voetangels en klemmen, dus ervaring telt. Verder is het handiger een ander je bedrijf te laten verkopen, al was het maar omdat je dan als eigenaar achter de schermen kan blijven. Zeker in de Flexbranche duiken andere bedrijven op jouw uitzendkrachten en inleners zodra ze hoogte krijgen van een op handen zijnde verkoop.

Lees verder

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.