Waardebepaling bedrijven

Verkopen start met een waardering.

De meeste uitzendbureaus zijn tussen de 2 en 5 keer EBITDA waard. Vijf keer voor een omvangrijk uitzendbureau met een goed management team en in een goede niche market.

De multiples (vermenigvuldigingsfactor) zijn lager dan bij andere bedrijven in de zakelijke dienstverlening, maar gelukkig liggen de winsten vaak hoger, dus komt er vaak toch een goed bedrag uit als waarde.

Maar als u precies wilt weten wat uw bureau waard is kunnen we een waardering maken. Een goed onderbouwd verhaal met meerdere waarderingsmethoden (waaronder de DCF) van zo’n 30 pagina’s en gebenchmarked aan gelijksoortige bedrijven. Over het algemeen kost dit kost dit €3.950,-. Hierbij ontvangt u de spreadsheet met berekeningen er ook nog bij, zodat u de waardering zelf kunt aanpassen bij veranderingen.

 

Waarderen en prijs

Laat u uw huis verkopen door de makelaar die het hoogste taxeert of kiest u de makelaar die de markt écht goed kent en weet wat er voor gelijksoortige huizen betaald is? Met bedrijvenmakelaars is het niet anders. Al is een bedrijf lastiger te waarderen dan de gemiddelde woning.

Wij maken een waardeindicatie gebaseerd op 12 waardestuwers van de branche. Deze twaalf indicatoren geven een goed beeld van de organisatie en daarmee van de prijs. Verder geven we ook aan wat cash and debtfree of ‘netto kas’ voor uw bedrijf betekent.

Over het algemeen weet u binnen twee weken de reële waarde van uw bedrijf.

Foto van mensen die grafieken bekijken - TMCF begeleidt bij aankoop en verkoop van uitzendbureaus

Neem direct contact op